Followers

Wednesday 17 July 2024

Teaser 1 Menanti Pelangi

 


Kompilasi Trauma
Teaser 1 Menanti Pelangi
Klik link 👇 untuk menempah 


****

Krekkk!

Miliya tersentak mendengar bunyi sesuatu dipijak dengan kuat. Terus terhenti gerakan tangannya mengacau air.

“Mampus kau! Siapa suruh kacau laluan aku!”

Miliya menelan air liur. Tiba-tiba pantri yang sejuk dengan pendingin hawa terasa panas. Perlahan dia berpusing. Badannya menggigil melihat seorang lelaki sedang memijak sesuatu di lantai pantri. 

“Mampus kau!” 

Kata-kata lelaki tadi terngiang-ngiang di telinga Miliya. Dia bernafas laju. Wajahnya berubah pucat.

Bayangan seorang lelaki menyepak perut seorang wanita di atas lantai mula memenuhi ruang fikiran. Air mata Miliya mengalir laju.

“Kau pembunuh!” Miliya terduduk di atas lantai. Kakinya rasa tak kuat mahu berdiri. Dia tak sanggup melihat darah di atas lantai itu.

“To… tolong... tolong jangan bunuh dia...” Miliya menyusun jari, merayu pada lelaki itu. Matanya dipejam.

“Mili, kau kenapa?”

Miliya terkebil-kebil apabila seseorang menggoncang kuat bahunya. Dia pandang sekeliling. Dia tersedar yang dia kini berada di pantri, bukan di sebuah rumah kampung. Ada tiga orang pekerja lain yang turut berkumpul di pantri. Dia bangun apabila Aida menarik tangannya untuk berdiri. 

“Kenapa awak panggil saya pembunuh? Muka saya ni ada nampak macam pembunuh ke?”

Takut-takut Miliya mengangkat muka memandang bosnya yang berbaju kurta nude dan berseluar slack hitam. Dia menggeleng kepala sambil mengelap air mata. Kali ini wajahnya terasa panas. Malu apabila semua mata tertumpu kepadanya. 

“Mm… maaf, Encik Zidane. Saya tak bermaksud nak panggil encik macam tu. Saya terbawa-bawa cerita yang saya tengok malam tadi. ” Tergagap-gagap Miliya menjawab walaupun itu bukan jawapan yang sebetulnya.

“Tulah, lain kali masa kerja fokus. Jangan nak fikir benda lain. Awak tahu ke saya bunuh apa?” 

Miliya geleng kepala. 

Zidane membongkokkan badan mengambil benda yang dipijak dengan kasutnya tadi.

“Saya bunuh cicak. Bunuh cicak hari Jumaat kan dapat pahala.” Cicak ditangan kiri diangkat tinggi. Habis lembik binatang itu dipijak.

Miliya dan Aida berpandangan. Wajah masing-masing berkerut. Badan sudah menggigil kegelian.

0 Pembakar Semangat:

Post a Comment