Followers

Friday 26 July 2024

Teaser 3 Menanti Pelangi


Untuk tempahan boleh klik link 👇 

Kompilasi Trauma


“Terima kasih tolong kawan saya tadi. Kalau Encik Zidane tak ada, tak tahulah apa yang akan jadi kat Mili dengan Yana tadi.”

“Kebetulan masa tu Mili tersilap telefon saya. Saya cuma tolong apa yang mampu je. Selebihnya Allah yang tolong lindung dia orang.” Zidane menghirup air membasahkan tekak. Kemudian jam di pergelangan tangan kiri ditilik. Sudah pukul 5 petang.

“Okeylah, saya nak balik dulu. Terima kasih untuk cekodok pisang ni. Dah lama saya tak makan. Banyak jugak saya makan tadi.”

“Kalau encik ada terasa nak makan lagi, bagitaulah saya. Saya boleh buatkan.”

“Tak menyusahkan awak ke?”

“Tak adalah. Lagipun, encik dah banyak tolong saya hari ni.”

Ketika Miliya dan Zidane masih leka berbual, Enisa membuat isyarat tangan pada Ayana, menyuruh kanak-kanak itu diam dan membuat tangan bentuk hati dengan kedua-dua belah tangan. Kemudian, cepat-cepat dia menangkap gambar. Dia senyum melihat hasil gambar itu. Ibu jari tangan kanan diangkat pada Ayana.

Zidan berdiri, dompet di poket belakang seluar dikeluarkan. Sekeping duit RM20 ditarik keluar dan dihulur pada Ayana.

“Duit ni buat belanja sekolah. Belajar rajin-rajin tau, Yana. Abang balik dulu.”

“Terima kasih, abang.” Ayana teruja. Kemudian dia salam dan cium tangan Zidane.

“Mili, cuba kau tengok gambar yang aku hantar kat kau tu.” Enisa bersuara sebaik saja Miliya menutup pintu rumah.

“Gambar apa? Ni mesti ada yang nak dibawangkan.” Miliya melabuhkan duduk di tempat yang Zidane duduk tadi.

“Tengoklah dulu.” Enisa tersengih.

Miliya mencapai telefon pintar di atas meja kopi. Aplikasi WhatsApp dibuka. Membulat matanya melihat gambar dia dan Zidane tersenyum saling berpandangan. Di tengah antara mereka ada Ayana yang sedang membuat tangan bentuk hati. Macam mana dia boleh tak perasan Enisa mencuri tangkap gambar itu?

“Perfect trio! Macam satu keluarga kan?”

“Kau gila ke? Ni kalau Encik Zidane tahu, mati aku.” Enisa yang masih lagi tersengih dipandang geram.

“Kalau kau tak tunjuk tak adalah dia tahu. Diam-diam sudahlah.”


0 Pembakar Semangat:

Post a Comment