Followers

Sunday 21 July 2024

Teaser 2 Menanti Pelangi

 



Scene ni teringat kawan cerita ada orang gila masuk rumah jiran dia. Klik link 👇 untuk pra tempahan 

Kompilasi Trauma


***

Perlahan-lahan Miliya melangkah keluar mendapatkan telefon pintarnya di meja makan yang terletak berhampiran dapur. Sikit lagi tangannya mahu mencapai telefon, lelaki itu tiba-tiba menoleh. Miliya cepat-cepat menunduk ke bawah meja. Diperhatikan gerak-geri lelaki itu dari bawah meja. 

Prakkk!

“Oh mak kau!” Miliya terkejut apabila mendengar bunyi pasu plastik tinggi kesayangan Enisa yang terletak di sisi kabinet televisyen dijatuhkan ke lantai.

Mulut ni pun satu, tak boleh nak bagi kerjasama! Miliya menepuk mulut memarahi diri yang melatah kuat tadi. Kepala dinaikkan sedikit ke atas meja. Apabila nampak lelaki itu berjalan menghampiri meja makan, hatinya sudah bergelodak tak tentu arah. Cepat dia bangun mencapai telefon dan berlari laju ke biliknya. 

Miliya bersandar di belakang pintu sambil menarik nafas, cuba menghilangkan rasa cemas. Namun ketenangannya terganggu apabila tombol pintu dipulas dari luar. Pintu bilik turut diketuk. Miliya memandang Ayana yang sudah menangis ketakutan. Kalau budak itu takut, dia lagilah bertambah takut. Jari telunjuk diangkat ke bibir menyuruh Ayana diam. Kemudian jarinya pantas menaip huruf En di carian kenalan dan menghubungi Enisa.

“Nisa... tolong aku! Ada orang gila masuk rumah kita. Aku tak tahu nak buat apa dah ni. Dia tengah ketuk pintu bilik aku ni!” Miliya bersuara cemas sebaik saja taliannya bersambut.

“Macam mana orang gila boleh masuk rumah awak? Awak okey ke tak tu, Mili?”

Terkejut Miliya mendengar suara lelaki dihujung talian. Dia memandang skrin telefon dan terkejut melihat nama Encik Zidane.

“Sorry, Encik Zidane. Saya kelam-kabut tadi sampai tersilap call encik. Saya nak call housemate saya. Okey bye, encik saya ada hal emergency ni.”

“Nanti dulu!”

Tak jadi Mililya mahu mematikan talian. Telefon dilekap kembali ke telinga.

“Share location awak sekarang.”

“Hah? Encik nak buat apa?”

“Tanya lagi? Kata ada orang gila masuk rumah. Saya nak tolonglah ni. Share sekarang.”


0 Pembakar Semangat:

Post a Comment